tankonyvrendeles

Molnar Peter MOLNARP at afg.hu
2013. Már. 21., Cs, 11:24:37 CET

Hello!
> Az iskolatitkárunk a program használhatóságára is panaszkodik.
> Nálatok megy simán?
>Gondolok itt egyrészt a sebességre, másrészt a felhasználóbarátságra.
Technikailag 9.30 ota nem tudjuk hasznalni.
A www.iskola.kello.hu nyitooldala kb 3 perc utan se jelenik meg.
Ha megis, akkor a bejelentkezeskor, ami ujabb percek, hibauzenet.
Hasznalhatatlan.
En korabban 10 masodpercet mondtam 1 diak 1 adatanak rogzitesere.
Ezt sajnos meg kell emelni, mondjuk 10 percre, s akkor szerencses az ember.
Valaki irta, hogy kb 15 millio adatot kellene rogziteni.
Valahogy en is igy szamoltam.
3 nap alatt egyenletes terhelessel szamolva a kovetkezo masodpercenkenti adatrogzites jon
ki:
1 nap 5 millio rogzites
Orankent 208333 rogzites
percenkent 3472 rogzites
masodpercenkent 57-58 rogzites
Feltetelezve, hogy az iskolak tobbsege munkaidoben fog rogziteni, s csak kevesen fogjak
raaldozni a hetvegjuket, az esti, hajnali orakat, igy a legnegyobb terheles kb 8-10 ora
idotartamra fog eloszlani.
Ez viszont a fenti szamitast megharomszorozza.
Ja es csak a rogziteseket szamoltam, amikor is ment az adatbazis.
Amikor beolvassa a mar rogzitett adatokat, azt nem!

Ma mar kaptunk olyan hibauzenetet, hogx az orankenti kapcsolatok szamat tullepte a
rendszer, ami 1000-re volt allitva.

Szakmai velemenyem a kovetkezo:
1. Ez a rendszer nem volt tervezve.
2. Senki se szamolta ki, hogy mekkora terhelesnek lesz kiteve
3. Se a savszelesseget, a nyito oldal lassu betoltese igazolja, hogy nagy gondok vannak vele
4. Se a kiszolgalo terheleset
5. Se az adatbazisszerver terhelhetoseget (max kapcsolatok szama orankent 1000 a 6000
intezmenynek eleg keves)
Sorolhatnam meg.
A gond, hogy ezek tobbsege nem is oldhato meg 1-2 oran belul, sot, meg napon belul sem.

Udv:
Molnar Peter, Tel:36209149514
http://www.petersoft.hu
http://www.afg.hu