[Fir2_tr] FW: sze - fir szbny hibak

Köblös István koblos.istvan at consense.hu
Wed Sep 12 08:56:10 CEST 2012

Tájékoztatásul…

Köblös István

ConSense Informatikai Tanácsadó Kft.

1119 Budapest, Petzvál József u. 44. | +36 20 421 7423 |  <http://www.consense.hu> www.consense.hu

From: Köblös István [mailto:koblos.istvan at consense.hu]
Sent: Wednesday, September 12, 2012 8:56 AM
To: 'Jakab Balázs (SDA)'
Cc: 'Fir'
Subject: RE: sze - fir szbny hibak

Szia Balázs!

Engem nem lepett meg a hibák magas száma J. Az egész átalakítás alap koncepciója volt, hogy az adatokat az intézmény be kell tudja küldeni, akkor is ha hibás. Ezért az XSD csak a _technikai_ értelemben vett kötelezőségeket tartalmazza. Arról szól, hogy ha már ez sincs megadva, akkor azzal tényleg nem tudunk mit kezdeni.

Az ettől független, hogy az OH milyen összefüggéseket vár el az adatoktól. Szerintem ezt elég sokszor hangsúlyoztuk minden fórumon. Ezért publikáltuk az ellenőrzéseket pár hónappal ezelőtt. Szeretnénk, hogy ez NE nálatok csapódjon le, hiszen az adathiba/hiány nem a Ti hibátok, nem a Ti problémátok, nem is Ti tudtok rajta segíteni. Ez OH-intézmény játszma.

Ha ez nem volt tiszta, akkor pénteken erre igyekszünk még jobban ráerősíteni, mert lehet, hogy az intézményeknek sem az. Azt is hangoztatni fogjuk, hogy ezeken az adathibákon nem a fejlesztő tud segíteni. Az ETR-es FIR fórumon én kifejezetten elmondtam, hogy mi nem is támogatjuk azt, hogy ezeket az ellenőrzéseket a tanulmányi rendszer implementálja, mert változnak és nem tudjuk olyan formában publikálni, ami automatizáltan beépíthető a rendszeretekbe (pl. valamiféle programkód formájában). Szívesen megyek a Ti csoportotokba a kerekasztal beszélgetésen pénteken és ott is elmondom ezt, hogy ne tőletek várják a megoldást az intézmények.

Üdv,

István